Wednesday, July 1, 2009

Minggu lepas dapat call dari mummy bagitau yang adik dah dapat keputusan untuk memulakan perkhidmatan. Mummy ajak aku untuk hantar adik…rasa camm…[Hala…cuti lagik aku nih, hari jumaat pun kena halfday gi hantar yang n alia kat Stesen Bus Medan Gopeng. Aku bagi soklan cepu mask at umi…cam “Nak kena hantar ker?? Buat pe nak gi hantar plak??. Hiskk..jom aje le…kate mummy plak. On je la. Aku apply leave hari selasa, rupa-rupanya adik amik cuti plak hari tu. Transfer hari rabu.

23 June 2009
Aku tunggu gak depa call nak confirm gerak esok kul bape…tunggu nye tunggu tarak call pun. Malam pun takde. Sedang aku dok bersenang lenang atas meja sofa (duduk atas meja untuk tengok t.v, dasat-dasat) tiba-tiba…Tarara..rara.ra-tarara.rara.rara- tarara.rara.ra- tarara.rara.rara. Hurry up and wait- so close but so far away-everything that you’ve always dreamed of-close enough for you to taste-but you just can’t touch. Adik Maxis

Aku : Hello.
Adik : Kak chik, esok aku kuar kul 7.30 dari rumah.
Aku : Oooo..kalu hang 7.30, aku kena kuar lam kul 8.30 la..
Adik : Jangan lambat..nanti umie cane..kat ne nak tukar.
Aku : Takpe kita jumpa kat R&R yang dekat-dekat nak ke Sungai Petani dah..nanti tukar. Kat R&R
Bertam la yang paling hujung sekali.
Adik : Ok. Eh kak chik, hang bagi barang apa kat aku??
Aku : Ada rice cooker, pembakar roti, oven, iron table, raga kain, baldi 2, langsir, sudu 4 ketul, bekas
kain yang dah pakai Ikea punye wane hitam dan lain2. Nanti hang tengok lar.
Adik : Ooo…ok.
Aku : Ok. Bye.

24 June 2009
Pepagi aku dah bangun, semalam sebelum adik call ingat nak bangun lambat sket..nak layan tido lelama. Tapi bila dah kol kata nak gerak awal, terpaksa la bangun cam time nak g keje gak. Bawak barang turun rumah letak lam kete lulu. Tiba-tiba…apa yang penting kejesama-apa yang penting kejesama-wonderpets-wonderpets kami datang-membantu ain yang tengah angkat barang-kami tak besar dan kami tak kuat-bila bekejesama sume jadi mudah-woooonderpets-yeh. SMS.

“Kak cik…lambat sikit la…aku baru bangun tido”… 8.15 a.m.

La…aku baru nak kol nak tanye dah kat mane?? Canni aku kena pi breakfast la lulu….nak turun bawah kat kedai makan tu cam maleh gile plak…tetiba teringin plak nak pekena mee magi. Aku masak magi kari, tambah lettuce ngan kacang botol, tambah sos cili life..pergghhh..sedap gile..slalu tak habis..tapi pagi ni aku jadi mat licin plak sambil layan cite katun TV9.

9.00 a.m aku kol lagi adik…

Aku : Hello adik hang dah kat mane
Adik : he..he... kat umah lagi la…tengah makan nih.
Aku : cesss..haku hingat dah kat mane la hang.
Adik : K…nanti aku gerak aku sms hang.
Aku : Ok..ok..ok..bye

Aku gerak dari rumah lam kul 9 lebih…tiba kat kete rasa nak terkucil…ciss…baru je aku kucil tadi ni dah nak terkucil lagik…aahh lantak la…singgah kat R&R la kang. Akuu gerak…tapi rasa dah tak leh nak tahan lagi..aku singgah kat stesen minyak petronas kamunting (area hitam pembunuhan nih). Parking nak kuar Nampak satu uncle india jalan mundar mandir kat belakang sambil ada satu pakcik usha cam nak luku pala uncle tuh…apahal lak nih..aku dah nak terkucil nih ada je hal plak..aku rilek dalam kete dulu…tengok uncle tu lengok-lengok jalan kedepan sambil pakcik tuh layan pungkok uncle tuh…pastu aku Nampak satu budak pempuan muncul dari arah tandas..ooo..pakcik nih nunggu anak die rupanya…aku pun proceed ke jamban…tapi cam tiba2 teringat kat uncle tadi…apa sebenarnya motif uncle nih…aku kunci pintu dari dalam dan buat keje. Bila dah nak kuar rasa cam takut-takut, ye la takut uncle tu tetiba je tersembul kat depan pintu tu..mau jugak kaget aku. Aku buka pintu pelan-pelan…uh..bagus, takde sesapa pun.

Aku proceed ke highway…tunggu depa kat R&R Gunung Semanggol. Dalam 10 minit adik dah ada kat belakang aku. Cis laju jugak bawak nih. Aku tanya mummy nak tukar kete ke..dia tak nak la plak. Amboi amboi dah tanak naik kete buruk nih, dah ada kete berkilat tuh. Aku follow belakang AGU 2780. Sampai tol juru aku kena line yang lembap sket, kat seberang jaya kena plak kete yang bawak slow tapi duduk line tengah. Dari bebayang cermin belakang kete die aku terperasan cam ada aweks kat sebelah die..cinabeng betul, dah la duduk line tengah, bawak plak cam siput sedut, rupa-rupa bermadu asrama plak. Tiba-tiba aku rasa tangan aku panas, apahal plak nih?? Ada pancaran cahaya api meyilaukan mata, aahh sudah..power aku dah kembali., aku tak nak amik risiko bertukar menjadi ultragirl lantas dengan kadar 110 mwf aku menyalurkan kearah kereta di hadapan aku. Di Berjaya mengelak dan terus mengelak sambil memberi signal untuk ke line tengah..hah tau pun nko. Aku pecut sebab dah jauh ketinggalan.

Rupa-rupa adik tunggu aku kat Tol Sg Dua. Terus mummy tukar kete ngan aku..sambil bebel kat aku sebab aku bakai buff head jek. Aku buat tak layan, paneh telinga beb. Trus exit Sg. Petani dan trus gi Kantin Kak Ana. Lepak kat situ 1 jam lebih sambil aku layan milo ais dengan nasi, sambal udang, ayam masak kicap, ikan bilis goring, ulam-ulaman dengan sambal belacan. Mummy puasa nisfu syaaban. Lam kul 2.00 adik sampai Sg. Petani dari Alor Setar (kejap je daftar diri??). Lepak kejap, pastu layan buah rambutan gading n buah durian belanda yang abang tanam kat depan umah dier.

Gerak ke Kulim, sampai adik gi daftar, tunggu-tunggu-tunggu. Dah settle gerak gi Hostel lak. Loading barang, bawak naik tingkat 2, sampai atas…tu dia..macam tongkang pecah, teruk betul. Kena sapu n cuci la plak. Sampai kul 7.30 petang baru settle sapu, susun, mop, gantung baju dan susun semua. Kawan dia 2 ketul lagi tngh terhegeh2 buat pasal buat sorang2. Kami 3 org 1x buat. Lam kul 7.40 petang gerak balik. Mummy puasa, pegi berbuka kat kedai mamak. Pastu trus gerak balik. Sampai kampung lam kul 10.40 malam. Esok nak keje lagi nih..cis..cis…mata tak leh nak tidur…kul 1 pagi lebihkurang baru lena. Esok nya beli nasik lemak kat kedai kak yah 35 bungkus n dia bagi free 1 bungkus. [35 x RM 0.60 =RM 21.00], layan nasi lemak la..

Room no. 203
Pekerja pencuci aka penghuni
imported maid for 1 day RM 1,000.00 ada brani??
CEO merangkap Managing Director of the Day

dah siap...

dah susun...

dah gantung...

masa untuk gerak n makan...lapooo

No comments:

Post a Comment