Friday, September 4, 2009

Surprise

Dua kejutan datang bergolek-golek pada aku. Tanpa di undang rasa terkejut beruk tahap sederhana lahir tanpa paksaan. Tapi cam bese control beb!!!

Kejutan…minggu lepas aku balik kampung lagi lepas selesai operation "Day Care". Sementeleah dapat m/c 2 hari [sebeno nya 4 hari di tuleh dek suhana, tapi die kira sekali dengan sabtu ahad daaa…..] aku pun balik dengan gembira nya pasal leh cuti lelama sesambil berbuka n bersahur sesama.

Pagi yang tenang dan damai hari tu di cemari kekalutan perasaan aku apabila bapak aku mengoffer kan aku sebidang tanah untuk aku bina rumah "Mesra Rakyat". Tanah tu aku kira menjadi bualan dan igauan mimpi sume, sebab terletak di pekan sg. Siput…makna nya harga tanah tu tinggi. Rupenye si "Mak Ayam" tu dah report pada Majlis Perbandaran sebab terlalu bersemak kat sebelah rumah dier.

Ayat aku yang pertama kuar ialah "tanak la ", tanya la orang lain dulu kalu depa nak. Bapak aku diam kejap..kot-kot dalam hati die kata aku belagak kot…orang bagi tanak pulak. Pastu die kata kita apply rumah mesra rakyat..since orang lain dah "terover" kelayakan, so tinggal aku sorang aje yang berkemungkinan untuk mohon. Jadi, setelah keterangan lanjut di ambil, baru lah aku setuju nak buat..nak terima. Dan bila siap nanti aku akan bagi sewa aje..duit bulanan nanti guna untuk bayar balik loan tu. So, cam what u giv u get bek la…takde rugi. So, aku promise bapak untuk cek dengan SPNB nanti. So, pagi ni aku dah buka web SPNB. Usha punya usha…semua kelayakan dah ok…suma tang nak berkeluarga atau ibu/bapa tunggal tu je yang kantoinye..so plan kita bubar la bapak..

Kejutan kedua plak hari isnin lepas masa cuti Merdeka. Malam orang sume dah balik, dia siap-siap nak solat isyak, tetiba je tanya mani nak balik Kelantan bila??? Ee..apa nye soklan la bapak..tanya kat orang..mana orang tau..tanya kat tuan nye badan la. Dia kata dia nak ajak mani gie bawak dia gi ipoh, nak amik duit untung syer dengan RISDA. Aku pun tanya la bape??? RM 900.00. emm ble tahan gak..dia pun cite la cane ble beli saham tu sume. Aku dengo aje la…last2 die offer aku untuk jadi next penama..maknanya kalu taun depan dapat untung…dapat kat aku la..ekekeke..best dowh. Tapi aku diam aje.. ada niat die nak bagi kat aku pun aku dah suka. I LAP U BAPAK…I LAP U MONEY BAPAK..

No comments:

Post a Comment