Tuesday, January 26, 2010

D90

Lama jugak la aku dok kenen dan mengidam nak D90 nie. Aku dok potong2 paper pasal DSLR. Aku dah review semua brand yg kira2 popular la..macam Canon, Nikon, Sony, Olympus, Panasonic, Lecia, Lomo dan macam2 brand camera. Semua aku tengok. Sebenarnya aku cadang nak amik D80 dulu..ada last 2 pcs kat Jusco Ipoh. Aku tiap2 kali pegi Jusco Ipoh tu mesti aku stop by untuk jeling2 D80 dan lain2 type DSLR yang depa display kat situ.


Kalu ikut aku punya financial status mmg sampai bila2 pun aku tak kan dapat nak beli pun. Ada aje duit sikit, sure aku pegi soping beli barang dan pegi booking untuk berjalan-jalan. Bila lepas kenduri yoep hari tu, dia cuma guna duit shida 6 ribu aje.. Shida pun kata dia nak masuk kan lagi 4 ribu duit dia dalam Tabung Haji. So, aku tanye terus terang, dia nak guna duit tu ke tidak...means dalam masa terdekat nie??? dia kata tak.. So, aku decide nak pinjam aje duit dia. Dia tak kisah. So, aku terus review2.

16hb aku turun K.L, 19hb tu umie balik dari Umrah. So, aku cuti 18hb n 19hb. Sabtu drive terus ke B. B. Bangi. Ahad turun K.L jumpa Awek Mini, plan pegi Jalan Kenanga nak tgk barang borong nak pegi jual kat uptown nanti. Pegi2 kat sana rupa2 tutup la pulak hari ahad..ceh. Terus proceed naik Star pegi Sogo..nak jumpa Mat Rock kat Pertama Kompleks, dia nak beli kasut kat situ. Sambil tunggu sambil lunch kat situ. Lama jugak si mat rock ni, lambat..pasal dia masih tidur, keje sebelah petang.
So, setelah bincang2 dan tanye info pasal Kamera, gerak pegi Pudu Plaza, naik cab dari depan Campbell Kompleks. Sampai kat sana, terkejut la jugak kejap..area cina makkong.. teruk, kotor dan macam byk samseng aje...ntah la..pusing2 kat dlm plaza sambil tunggu si Ijan datang..sempat la pusing 3-4 kedai kamera yg ada kat sana. Sume harga lebih kurang aje...lebih kat hadiah2 tu. So, dah decide nak beli kat YL Photo tu..tapi tup2 takde stok la pulak..Si, Ijan repair lense dia jap.
Dia bgtau kat BB Plaza ada 1 kedai yg dia biasa beli barang kat situ. Dia suh kitaorg pegi kesana la..Si, Mat Rock ajak jalan kaki aje..jauh tu. Dia ok la..tak bawak barang. Aku dgn sling bag, dgn Bagpack baju lagi..lemau jugak la. Pegi kat situ dapat harga RM 3980.00 setelah ijan kowtim dgn apek tu..kurang seratus la drp harga kat Pudu Plaza.Setelah di cek apa yg dia nak bg free aku pun gie kuar duit...Mat Rock dok teman aku. Depa yg suh, nak kuar RM3000...mcm byk aje pun..hehehehe. So, aku ada cash dlm beg RM1000. Lepas beli gerak pegi mamak tepi BB Plaza untuk makan..aku blanja la depa la...setelah penat menolong..hehehehe..many Thankz guy..
So, dgn gembira nye aku mengumumkan...aku dah ada DSLR Nikon D90..

No comments:

Post a Comment