Wednesday, January 6, 2010

Umie pegi Umrah

Kali nie dah kira kali ke 4 umie pegi umrah dan 2 kali haji. Sepanjang tahun nie selalu jugak aku ajak dia pegi berjalan2 ke tempat lain..pegi indon ke, singapore ke..jawapan dia dia nak kalu indon nak pegi Bogor..kalu dok nak pegi Syria n Jordan. Lain2 tempat tak berminat, kecuali ke arab saudi ni la..
Tahun 1997 dia pegi haji yg pertama. Lepas tu 2003 haji yang kedua. Kemudian 2005, umrah dgn aku sekali. Tahun 2008 pegi dengan abg zeeree dan yang terakhir 2009 dengan adik, apak n shida.. Yang lain tahun nie ialah dia pegi sendiri dan sorang2..Aku harap2 umie buleh uruskan semua sendiri..tarik beg, nak pegi masjid..nak masuk bilik..
Umie nie jenis yang penakut ...nak naik lift pun dia gayat and takut. Lebih baik dia amik tangga daripada naik lift. Ye lah orang tua lagipun org kampung kan. Tapi yang paling salute nye, duit tu sume dia kumpul sendiri, hasil duit allowance yg anak2 bagi. Memang dia berhasrat dan bercadang nak merasa musim2 yang berlainan. Contoh, umrah bulan puasa, umrah lepas musim haji, umrah time pack..dsbnya..
Aku doa lepas ni harap2 cita2 umie dapat terlaksana. Aku percaya lepas percubaan ni, dia akan pegi umrah tiap2 tahun dan pergi sendiri. Lepas dia confident yang dia mampu untuk berjalan sendiri, mesti dia akan suka dan pegi tiap2 tahun.. Shian dia, dia ajak aku..tapi aku dah pegi sekali dan dah jatuh wajib untuk aku buat haji.

Harap2 lepas nie dapat bagi umie duit untuk dia pergi ke Jordan dan Syria...tempat2 bersejarah yang dia suka.. Dia tak berapa nak suka egypt..aku pun tak tahu kenapa.. Semoga umie selamat pegi dan selamat balik. Semoga ada Hamba Allah yang sudi menolong umie di sana nanti..

No comments:

Post a Comment