Thursday, October 29, 2009

Cooking timetable

Asal cite nye si yani la yg gatal bg idea. Seblum2 ni hari2 si june yg memasak. Die pun tak kisah sesangat pasal mmg hobi die masak. Lagipun dietition, mmg la keje berkaitan makanan. Tapi hari tu si yani habaq kesian, asik june aja yg dok dapoq. Aku on kan aje. Tulih punye tulih last2 jadi la timetable neh.

Isnin - June
Selasa - Yani
Rabu - Aku
Khamis - Pasar Malam
Jumaat - Sendiri2 sebab bukan sume ada kat umah

So lepas aje rumah terbuka hari ahad, byk gile la sayur dan bahan2 lain yang terlebih beli..terlebih bajet. Laksa aje ada 5 bungkus yg boleh di makan oleh 30 org. Mee kuning ada dlm 2 bungkus, kuewteow ada 2 bungkus gak. So aku dah menyelamatkan laksa pagi isnin tu. Aku panas kan kuah, tambah air bebanyak lagi, basuhkan 2 isi laksa, bungkuskan untuk si yani bawak pi ENT clinic. Malam tu pulak si june masak mee tom yam. Memang byk jugak la dia masak. kebetulan si suhana datang tido umah, jadi makan berempat la hari tu. Besok pagi june tapau bawak pi Dietetik Dept.

Hari selasa tu patut turn yani, tapi si yani pukul 7 petang baru die balik. Membebel jun pada si yani. Selasa june masak mee kungfu. Habis la 1 rumah berkungfu perut..Kenyang n sedap.. Memang licin licau la. So semalam turn aku. Apa la yg aku nak masak. Pi Tesco beli lettuce, timun, sardin ngan tuna, roti hoddod. So ada 3 option masakan aku. Mula2 ingat nak buat hoddod aje. Buat laksa pun ok gak..isi byk lagi. Tapi aku lupa lak nak beli daun kesom ngan bunga kantan. So googgle nye google last2 konpiden tahap menteri saberi chik masa soal jawab dengan anwar ibrahim dulu tu aku pun print dan balik la nak masak..ekekeke..kelam kabut gak la aku smlm. Sume bahan2 tak cukup..aku belasah aje, asalkan bule telan. Masak nye la byk, rupa2 si yani takde kat umah, gi kuching la. hissk..tadi pagi tapau lebih2an bawak bekpas kat office. Ok, gak..jimat duit aku..

Nie la hasil kuewteow hailam yg lezet 5x.

Nie resepi yg aku donlod.

No comments:

Post a Comment