Tuesday, October 27, 2009

Welcome bek my fren

Alkisah nye..setelah sekurun lama tak berjumpa, tak bertanye kabo, akhirnya ditakdirkan ALLAH yang maha esa dan maha mengetahui aku bjumpa balek dgn member bes frenz yang banyak berkorban wang ringgit dan masa melayan aku yang sengkek dan kurang 10% kiutnye.
Dalam masa 2 minggu neh byk sgt x fren add kat fesbok aku. Sume org yang dah lama tak jumpa. Seblom neh aku ada gak cari cik puan neh, tapi tak jumpa. Rupa2 die guna nama glam la plak kan, kita cari nama penuh.
Dulu asik dgr cite org aje, ntah betul ntah idok. Gosip liar n liar la katakan. Org neh kata lagu neh, org nun kate lagu nun, mana satu nok dgr pun dok tahu. Tapi Sementelaah dah berfesbok neh dan dah tahu status die...rasa lega jugak la atleast. So, welcome bek my fren "Nani". I'm glad to hear from you. Tu la, nye lama tak jumpa sampe terkeluo english yang tak seberapa neh.
Dari form 4 to form 5 mmg ini aje la geng aku. Dari 3 ketul jadi 4. Dari 4 jadi 3, dek kerana si rogayah yang slalu tukar2 geng. Nak tukar angin kot ato nak lepaih angin kentut aje. ye la, sekejap dng geng juhaira, sekejap dgn geng aku, sekejap dgn geng tini.. pape aje la si gie neh. Aku, Nani (penah bagi nama si peah, ye la nak gu kan nama org kpg), Joey (jalilah a.k.a joey=joyah, byk cakap sgt). Paling aku suka time makan pagi roti bakar tabur gula n telur rebus..sebab aku tak layan roti n telur tu. Sure kitaorg direct proceed gi kantin makan mee goreng ato kuetew goreng yg sedap. Dan seperti biasa la si nani neh akan jadi ceti tak bergaji aku. Dia la yang akan bayar kan makanan aku dulu, dan cukup bulan kira bape total dan aku bayar balek. Tapi selalu bila aku nak bayar dier memang takkan amek duit tu..weh tq buddy..tau pun nko aku sengkek.
Makan magi dgn ayo paip pun penah, siap tanam pokok bawang lagi amik daun campur dlm magi. Apa yg tak dibuat, panjat rooftop..tgk tangki n escape dari pegi prep pagi sabtu. Ada senior yg tau depa dtg ligan la kami. Ada bau kentut kot kat kami neh..tau tau je depa. Tapi yang paling aku tak leh lupa time bulan puasa. Masa tu form 4/5 tak bape ingat. Hari tu Isnin 1st day berposa di asrama. Nani nie pi kelentong mak biah kata nak pi beli tiket bus nak balik time raye. Pasal masa tu, cuti sekolah dlm 2/1 minggu lagi nak raya. So, setelah di tipu dan dibanggangkan oleh nani die terus bagi dan siap cakap suh pegi cepat2 takot tiket abes. sian die, cikgu mintak mahap la byk2 yek. Sampai je kat Kuala terus aje si nani gi kedai runcit n beli air mineral sejuk. pahtu die ajak aku gi minum kat belakang tu...aku ingat lagi tempat kejadian tu...mmg sunyi takde org lalu. Dia baham air tu, aku tak. Aku takut la. Pastu terus gi beli barang2. yang aku ingat kalu tak salah..ayam panggang, buah tembikai sebelah, murtabak, nasi, ada la jajan2 lain sekali..Memang dah macam mak limah lenggang berjalan, penuh kiri kanan tangan masing2 bwk barang. Tu sume die yg banjer. Oleh kerana barang banyak, masa turun tangga bas balik aku sampai tergelincir la..lawak tul. So malam tu, org sume berbuka reramai kat bawah, kitaorg bentang sorat kaba kat atas..pergh full gile beb.
Depa mmg akan ikut apa yang aku buat, ponteng kelas, tidur kat stor...tu dah memang jadi rutin kitaorg la. Tapi bukan sumer kelas kitaorg wat gitu. Kelas english aje, ye la cikgu nye asik nak pilih burung gagak tu aje..tau la sama kulit..Tapi aku terkilan gak akhir2 sekali masa dah nak SPM, lepaih depa balik umah joey...depa bolayan aku..mmg boikot aku teruih. Masa tu aku dok kawan balik dengan si meck kelantan yang aku kutuk bagai nak gila.."Si Busuk". Tapi tak la lama sgt time tu. Sebab mmg time exam week aje. Aku pun dah lupakan., tapi still nak tanye jugak la nape kan. Ntah la, mungkin allah nak duga aku kot. Aku terima sume. Pape pun beb lu tetap besfren gua. Welcome back.
'Ain Marina Abd Mutalib, Mahanum Mirani Mansor, Jalilah Abdul Majid. Forever in time.

No comments:

Post a Comment