Friday, November 6, 2009

Adusss..pening pikir. Duit-duit

Hari selasa aku pi hantar kapet untuk dicuci kat kedai dobi sebelah al-ikhsan Kamunting. Sebab hantar kat situ hanya kerana tokeh kedai tu org melayu, niat nak tolong org melayu la neh. Mula gi sorang2, pastu si shah tahan. Dia nak follow sama, dan terus makan tengahari dgn die kat sana.

Aku terus bawak gi gerai makan kat area Stesen Bus Kamunting. Kedai tu memang sedap, esp. ikan bakar n ulam die. Tengah2 makan, nampak satu pakcik bawak raga durian guna moto Honda 70 parking ngam2 in between kete aku ngan kete belakang.

Aku tgk je dari jauh, usha. Bila dah abes makan, pak cik tu pun aku tgk habis..tapi dia lepak2 lagi. Aku tgk jam dah dekat kul 2.00 ptg. Aku pun gerak la lepaih bayo..Tapi mmg tak leh nak kuar..Kalu calang2 org mmg tunggu. Tapi Shah kata dia akan tunjuk dari luar. So, aku on, dan ke depan, ke belakang..pastu ada bunyi..Aku ingat aku langgar kayu ke, papan ke, buat derk dan bila dah boleh kuar, aku tk cek pun terus pegi hantar kapet kat dobi.
Orang kedai dobi tu kuar measuring tape?? nak wat ape?? rupa2 pegi ukur kapet aku..die bukan scale by tebal ke, nipis ke. Kalu nipis gile tapi beso lagi la byk kena bayo..aku kena Rm 28. Mahal siot. Seb baek hanto 1 je dulu..mahal gile. Nanti yg lg 1 aku nak try anto kat Sg. Siput aje..tgk lak rega dier..
So, balik opis cam biasa, petang nak gerak...on engine, pastu si farid datang sembang kt depan keta...sembang nye sembang tetiba aku pasan yg bumper depan sebelah driver dah terkelepet..Alahai, sapo lak langgar keta eden neh..adus....pikir nye pikir baru aku tinggat yg kot2 tadi tu..isskk..seriau kejap darah aku...kool..pikir..
up close view

Sisi sebelah kiri..

Close up


Besok nye aku decide nak hantar kat Service centre.. pegi tanye die nak RM 130.00. Tapi yg bengangnye bukan dier yg buat..hantar luar..Petang baru pi amik.. Aku booking sekali reverse senser sebelah kanan yang dah rosak..Tambah lagi RM 50.00. Teruk betul la...duit pun dah abes. Nih tengah dok pikir cane nak pegi trip tu nanti.. harap2 ble dapat la duit aku yg iwan pinjam seblom aku pegi..adoii...

No comments:

Post a Comment