Tuesday, December 28, 2010

Jemputan 1 Malaysia



Rasa nak putuih urat bontot bila dengar si labi-labi hantar e-mail pada semua orang yang terpilih. Bak lagu Maher Zain "The Chosen One"...hahahaha...separuh daripada orang yang dalam list tu duduk di sekeliling meja labi-labi...tetapi tidak dijemput dengan lisan, hanyalah undangan maya. Kalau zaman 80an dulu kalau tidak dijemput mulut, makna nya orang yang datang pun mungkin tak berapa ramai.

Tengahari lepas jam 12.30 [silabi-labi dah berambus awal hari nie], si zul datang pada k.Azi bertanyakan pasal e-mail ini. K.Azi tak banyak soal terus bukak untuk melihat isi kandungan. Aku pun ada sama la, baca punya baca...tgk punya tgk...alahai...minah keremping labi-labi nie memang tak belajar dari kesilapan dan tetap meneruskan agenda penipuan dia. Semesti nya ada orang kata, apa aku peduli lagi hal si labi-labi, tetapi dengan cara dia buat begitu seolah-olah aku la yang jahat mulut dan paling jahat. Aku rasa dia banding aku dalam mengumpat dan mengambil 'pot' pasal hal orang lain terutama orang pejabat nie, dia lagi handal. Handal dari semua orang, dan yang paling penting link plot dia lebih lebar lagi, Mencakupi jaluran lebar 4G.


Tadi Roslan ulang cerita bagaimana sewaktu makan pagi, si labi-labi bermulut terjojol menjemput dia dan Shaharom untuk ke majlis gilang gemilang. Bagaimana dia di sembur soalan oleh Shaharom


Si Labi-labi = En. Roslan, En. Shaharom...saya nak jemput datang kerumah saya minggu nie. 
                    Saya nak bertunang.
Shaharom = Eh, bukan ke nko dah bertunang hari tu??? Bukan nko dah ajak aku hari tu???
Si Labi-labi = Eh...Eh...bukan lah, hari tu merisik aje..


Hahahaha...kalau penipu tu mesti ada tinggal bau. Jangan ingat semua orang ni senang nak di tipu. 

Lepas lunch tadi, bila masuk pejabat semua gelak gumbira. Gelak mengata dan gelak mengejek dan mempersenda. Hahahaha, tak henti-henti lucu hati mereka. Bagaimana semua membuka cerita.

Aku bukan dengki, jauh dari iri hati. Aku kalau dia nak tipu lagi pun lantak dia la. Tapi bila dia mula mengkaitkan nama aku di Facebook hari tu, memang aku akan benci dan sakit hati sampai bila-bila. 

No comments:

Post a Comment