Monday, December 13, 2010

Poyo punye mamat

Hari nie memang badan kurang keenakkanya. Takde rasa sirap ato ribena. Kosong aje, tak bubuh ais batu pun. Badan panas dari hari jumaat malam lagi. Demam lagi, nasib baek lepas aku pegi buang tebiat memanjat batuan di jalanan menuju puncak genting, kalu sebelum, melepas la acara testing stamina. Hari nie Yam tumpang dengan kawan kerja dia, nak pegi training dekat Kolej TM Taiping. Training seminggu, jadi hari-hari la aku balik kampung minggu nie [opss...sampai rabu aje, pastu aku cuti khamis n jumaat].

Opis pun rasa jugak penangan, sunyi sepi. Takde org keje ke?? ato kurang keje. Hurmm, boring tahap cipan nie. Tengok atas meja penuh surat dari bilik bos dan terpenting ada selitan mesej di setiap surat. Settle, sapa kata aku takde keje?? arkk, bukan takde tapi kurang kerja. Memang aku dibayar untuk pura-pura buat keje la doy..apahal.

Kemudian, ada panggilan pulau dari utara...ceh, rupanya si eton. Apahal la pulok si eton pepagi buta yang kurang vitamin ni memanggil aku.

Eton : Weh, nko tau tak, si polan tu tulih nama kita kat FB dia. Dia kata kita sebok2 hal dia.
Aku : Weh, apahal pulak. Aku tak buat papa pun. Itu la eton, aku dah suruh nko jangan, nko buat jugak. Degil...nie aku pun terbabas sama..busuk la nko.

Masa bercakap dengan eton tu, berbakul-bakul aku maki. Pempuan gila, pempuan sial, pempuan bangsat. Paneh la kot tingge si eton dengar. Aku bebel-bebel, dia duduk kat meja dia, sebelah meja aku aje. Mungkin kelebihan pada aku time tu, kerana ada berukband. Aku terus bukak FB mamat tu tengok. Ceh, dia shot kat wall...siap tulih "Cik Ain PSO Taiping". Aceh...ceh...ceh...suka hati bapak lu aje..

Aku terus print screen....edit2 n aku shot pulak kat wall aku...so, komen balas memang panas...bape derajah celsius pun tak tahu la..
Nie reply dari aku, dengan rasa rendah diri dan 99% chumel aku reply balek. Aku tak bersalah, tolong jangan babitkan nama aku. Pegi mampus la nko. Yang lawak antarabangsa nye GF a.k.a Awek dia pun komen sekali kat situ.. Aceshh...ayat tak ingat.

"Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Jangan sampai melibatkan maruah orang lain pun turut tercemar dek gosip murahan yang tak berfaedah"..amboi ayat tak tengok lansung. Rasa nak muntah se baldi dengar susunan ayat orang-orang kuat beramal nie. Taik kucing kurap la nko. Lepas nie nko tahu la sapa yang beramal ke, tak beramal ke. Amalan nko tu dah cukup sangat la tuh, menipu sana sinun.


Nasib la aku kan, suruh belajar betul2 takmo. Sekarang orang dok kutuk2 la aku. Aku takmo tgk dah mende nie, tapi sume org dok kata Hot hari nie..hahaha, lantak la.

No comments:

Post a Comment