Tuesday, March 23, 2010

Cekik Tulang n Darah - Kedai Makan CILI PADI


Tadi mintak kebenaran bos untuk keluar office pukul 11.00 pagi. Macam-macam urusan nak kena buat. Semalam dah keluar ke Pejabat Pos masuk duit ASB adik dan masuk duit umie dekat BSN, pukul 3 petang jugak la balik office.

So, mula-mula terus ke Pejabat Agama Taiping. Pegi ambil borang potongan zakat bulanan dan tanye perihal Agama sikit-sikit kat Ustaz. Tapi macam biasa la, benda ciput..ustaz pun malas nak layan sangat....lantak la. Kedua pegi ke kedai Sukan Weng, mintak punya mintak dapat la turun lagi RM10.00. Harga asal RM169.00 [tulih kat kotak kasut], tapi dia terus bagi RM130.00. Tadi dok kelentong apek tu..

Aku : "kedai lain dok jual RM 115.00, tapi saya dah janji dengan you, nie saya mai nak beli, tapi bagi la kurang lagi".
Apek : "Brape saya janji dengan you hari tu".
Aku : "RM125 [aku turun kan RM5.00].
Apek : "oo..itu harga paling murah i buleh bagi".
Aku : "bagi la RM120.00???".
Apek : " Ok la...cincai"...

cis...kedekut punya apek. Apa-apa pun dapat kurang lagi sikit, ok la tu. Dalam internet 2nd depa jual RM120 jugak. Nie kalu tak main jugak lagi ntah la. Banyak dah keluar duit modal. Tapi bayar pun pakai debit kad yang ntah ada berapa aja baki.

RM 120.00 - Kasut Badminton

Habis aje beli terus proceed pegi LHDN, nak tanye pasal nak buka akaun la. Kira-kira dah terjawab la soalan yang depa semua dok cerita sana sini tu. Lepas tu pegi kedai buka Charles, pegi beli buku "TRAVELUTION". Dah alang-alang pukul 12.30, aku pun terus la pegi kedai makan kat hujung situ, kedai makan CILI PADI. Aku ambik Nasi 1/2, Tauhu jepun goreng berkuah dengan tom yam sebungkus..total RM5.00....what??? gila??? mahal nak mampos hidup kembali. Memang patut kaya raya la taukeh dia, pasal cekik tulang..bukan takat darah aja dah nie..gila.



No comments:

Post a Comment