Tuesday, March 16, 2010

Garmin GPS

Lepas balik dari Sungkai n Gunung Besout hari tu ari tu aku terus order kat Azfar. Bila Yoep guna GPS untuk tunjuk jalan nampak mcm senang sangat. Bila Azfar dok bgtau kawan US dia offer untuk tolong belikan dari Amazon dan hantar ke rumah dia kat US tu, mmg aku suka. Kalu kat m'sia GPS yg aku order tu dalam RM 900++ lagi sekarang. Masa kluar Yoep beli dulu RM1,200 harga dia. Bila aku order melalui tu harga dia jatuh sekitar RM 470++. Pastu Azfar bg SMS kata mamat tu buleh tlg belikan dan dia akan balik raya cine dalam awal March. So, untuk guna di Vietnam mmg dah tak sempat la. Azfar suh aku cek kat Amazon pilih yg mana satu. Aku suh depa aja pilih kan.

Dalam minggu lepas Yoep bagi sms kata GPS tu dah sampai. Waa....suka aku, tapi dia kata kena tambah sikit lagi duit untuk beli SD Card dengan download map Malaysia dlm RM 60 lagi. Ok, la..tapi aku masukkan dulu RM300. Yang lain tu hang tolong bayar kan dulu. Pastu dia sms lagi tanya buleh tak masuk balance duit tu?? Bcoz, mamat tu dah nak berenti kerja. Hari Ahad Nyah balik dengan Yang, so aku amik RM200 bg kat Nyah suh bg pada Yoep.

Semalam Yoep sms lagi, bgtau tak payah bayar yang lebih2 tu. Nape?? aku rasa tak pueh hati la..nape mamat tu marah sebab lambat bg duit ker?? aku tanye balik Yoep..tapi dia pun tak tau nape, sebab si Azfar tak cite lagi. Dia cakap nanti cite. Tunggu punye tunggu, malam baru Yeop sms balik bgtau. And the best part is "Kecik...mamat US tu bg diskaun...bayo RM300 pn dh cukup katenye...dia nak pindah tpt kroje kat Singapore...gajinya banyok, takpe katenye...dia dpt 50K gajinya". WHAT??? teruja siot aku, GPS tu dah murah beli cara gitu, pastu mamat US tu bg diskaun tak perlu bayar lagi...wa...aku beli GPS dengan harga RM300 sahaja. Yoep pun jeles, siap tulis "Untung la hang, aku beli RM1200". Itu la rezeki orang yang kurang berkemampuan..[tapi masih lupa dan selalu tak ingat ALLAH, bersyukur la kerana walaupun begitu, ALLAH masih sayang dan sentiasa memberi ganjaran kepada aku. Aku akan cuba sedaya upaya untuk lebih mensyukuri nikmat yang dikurniakan]

No comments:

Post a Comment